محیط شناسی وتحلیل محیطی در بازاریابی

محیط شناسی وتحلیل محیطی در بازاریابی

محیط شناسی عبارت است از فرایند گردآوری اطلاعات مربوط به انواع محیطها از طریق برسی، مطالعه و روشهای گوناگون تحقیق این اطلاعات را می توان از فروشندگان، واسطه ها، توزیع کنندگان،عرضه کنندگان، کارگزاران و نمایندگان دولت، مجلات، روزنامه ها، کتابها و گزارشهای گوناگون به دست اورد.

محیط شناسی عبارت است از فرایند گردآوری اطلاعات مربوط به انواع محیطها از طریق برسی، مطالعه و روشهای گوناگون تحقیق این اطلاعات را می توان از فروشندگان، واسطه ها، توزیع کنندگان،عرضه کنندگان، کارگزاران و نمایندگان دولت، مجلات، روزنامه ها، کتابها وگزارشهای گوناگون به دست اورد.

*تحلیل محیطی *عبارت است از تفسير و تعبیر اطلاعات گردآوری شده محیطی.

بازاریابان این اطلاعات را با توجه به موقعیت کسب وکار خود مورد ارزيابي قرار می دهند تا بدانند در شرایط کنونی و آینده چه  تاثیری در کسب وکار دارند.هدف نهایی انان تنظیم وعرضه استراتژی‌هایی منطبق با محیط پویای بازاریابی است.

بی توجهی به محیط شناسی ممکن است خطر ها و خسارتهای جبران ناپذیری برای کسب وکارها به وجود اورد.

مدیر بازاریابی نه تنها باید محیطها را بشناسد، بلکه لازم است عوامل محیطی را پیش بینی کند وخود را برای مقابله با آنها اماده سازد؛ به عبارت دیگر :

 

مدیر مقتدر کسی است که با محیط شناسی وفرصت یابی به موقع وبه جا سریع تر از دیگران نسبت به نیاز ها و خواسته ها واکنش نشان دهد ومحصولات وخدمات مناسب و مطلوب مردم و مصرف کنندگان را تهیه وعرضه کند.

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس